... امروز: شنبه - 06 مرداد - 1403
اجتماعی 05 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شروع طوفانی خطبه های قاطعانه حجت‌الاسلام مجتبی اشرفیان در اولین جمعه سال ۱۴۰۲ / طالبان را نیز چون آمریکا و عربستان چموش پای میز مذاکره بیاورید!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری تحلیلی افق سیستان،اولین نماز عبادی سیاسی اولین جمعه سال ۱۴۰۲ در شهرستان نیمروز،همچنان گذشته به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان امام جمعه محترم شهرستان نیمروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری تحلیلی افق سیستان،اولین نماز عبادی سیاسی اولین جمعه سال ۱۴۰۲ در شهرستان نیمروز،همچنان گذشته به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان امام جمعه محترم شهرستان نیمروز برگزار شد.

🔻 حجت‌الاسلام اشرفیان در شروع طوفانی خطبه های اولین نمازجمعه سال ۱۴۰۲ با تبریک سال نو و بهار طبیعت و همچنین بهار قرآن ماه مبارک رمضان آغاز سال تربیتی و اصلاح و ترقی گفتند: مقام معظم رهبری براساس یک حکمت و سنت حسنه هر ساله نامگذاری هدفمندی برای سال دارند که این شعار سال بر اساس شرایط، ظرفیت‌ها و نیازمندیهای کشور می‌باشد و بعد از ساعتها فکر و تامل و مطالعه و استفاده از خرد جمعی و مشورت با اهل فن و خبره است و مسیر اولویت بندی مسئولان کلان کشور و همراهی مردم را مشخص میکند با توجه به شرایط خاص کشور ایشان از ابتدای دهه ۹۰ نام و شعار سال را بیشتر به سمت مسائل اقتصادی سوق دادند.

🔻حجت الاسلام والمسلمین اشرفیان افزودند: از آنجا که یکی از موانع عدم تحقق مطلوب شعار سال عدم فهم دقیق از چیستی و چرایی نامگذاری سالهاست، این مسئله نیازمند جهاد تبیین است و وظیفه مهم اهالی تریبون و رسانه جهاد تبیین برای فهم عمیق شعارهای سال است که سیاست های کلان و مهم نظام را مشخص میکند و قطعاً این امر بدون همراهی و مشارکت مردم تحقق پیدا نکرده و موفق نخواهد بود و هم مردم باید مفهوم و ابعاد و چگونگی تحقق شعار سال را بدانند و در خرید و حمایت از کالای ایرانی تعصب داشته باشند و هم مسئولین با برنامه‌ریزی علمی و دقیق و هدفمند جهت تحقق این امر که گره گشایی واقعی از مشکلات مردم است کمر همت ببندند و از کارهای صرفاً نمایشی و بی محتوا چون نصب بنر اجتناب نموده و از صنایع و تولیدات داخلی در عمل و به عینه حمایت کنند.

🔻ایشان ضمن تأکید بر لزوم شناخت و تحقق شعار سال عنوان داشتند: شعار سال باید تبدیل به یک گفتمان و گرایش و رفتارهایی در سطح مختلف جامعه شود،رهبر حکیم انقلاب با شعارهای سالانه خود بنیان‌های تمدن سازی و پایداری اقتصادی و اجتماعی یک جامعه مطلوب را تعیین می‌کند و لذا مقام معظم رهبری همه ساله برای تبیین شعار سال بهترین و مقدس ترین مکان در ایران یعنی حرم مطهر علی بن موسی الرضا را انتخاب می‌کنند که میعادگاه میلیون‌ها ایرانی در آغاز سال نو است.

🔻امام جمعه شهرستان نیمروز با اشاره به ابعاد شعار سال گفتند: این شعار سال مهار تورم و رشد تولید یک جنبه سلبی دارد که مهار تورم است و یک بعد ایجابی داشته که رشد صنعت تولید است و در حال حاضر مدیریت نقدینگی، کاهش هزینه‌ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، انضباط و شفافیت مالی بانک‌ها از جمله مواردی است که نقش مهمی در کنترل تورم دارند و در بحث حمایت از تولید و سیاست‌های مهم کشور در طول این چهل و اندی سال بوده است. علاوه بر اینکه باید موانعی که بانکها در ارائه تسهیلات پیش پای علاقه‌مندان به اشتغال و تولید گذاشته‌اند حذف شود، باید انواع یارانه‌ها برای تولید در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار بگیرد و بخش خصوصی و دولتی نیز ملزم به خریدار از تولیدات داخلی گردد.

🔻رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیمروز با انتقاد از تسهیلات ارائه شده در زمینه اشتغال زایی گفتند: اگر میخواهید واقعاً تولید و اشتغال واقعی شکل بگیرد میبایست نظارت گردد تا تسهیلاتی که ارائه می شود در همان موضوع و هدف مشخص شده هزینه گردد نه اینکه به اسم اشتغال و تولید،تسهیلات داده می‌شود و بعد میبینیم هر جایی این تسهیلات هزینه شده غیر از مسیر تعیین شده برای تولید و اشتغال که یکی از بلاهایی که سر سیستان آمده است همین مسئله است که عده‌ای از اسم اشتغال سوء استفاده کردند و تسهیلات کلان گرفتند و طرح ها را یا اصلاً شروع نکردند یا نیمه تمام گذاشتند و رفتند و این تسهیلات را در نقاط خوش آب و هوا سرمایه گذاری کردند و این وسط سر مردم بی کلاه مانده است و اشتغالی محقق نشده است!

🔻 همچنین ایشان با اشاره به آمارهای غیرواقعی اشتغالزایی در منطقه سیستان عنوان داشتند: آمارهای غیر واقعی،مسئولان ارشد کشوری را فریب می‌دهد و یکی از راه‌های رشد تولید، نظارت بر آمارهای کاغذی و کاملاً غیر واقعی و غیر منطبق بر واقعیت جامعه است که باعث اشتباه محاسباتی مسئولان میشود.

مثلاً یک اداره‌ای که اشتغال و تولیدش مرتبط و منحصر به آب است، در این شرایط خشکسالی چند برابر سال‌های قبل میزان برداشت محصول را ذکر کرده و چون میداند نظارتی بر این آمارهای کاغذی نیست این اقدام نامیمون را انجام میدهد!

یا گاهی یک فرد متقاضی برای یک کارگاه کوچک سراغ چند اداره می‌رود،در این مسیر یکی مشاوره داده و اداره دیگر فقط ارجاع به دستگاه دیگری می‌دهد، دیگری نامه معرفی به بانک صادر می‌کند و آن اداره دیگر،آموزش آن را فقط بر عهده دارد، دیگری هم از نظارت خود عکس می‌گیرد و بعد همه اینها برای خودشان یک وام مثلاً بیست میلیون تومانی را آمار اشتغال رد میکنند و بعد از آن طرف مهاجرت مردم از شدت فقر و بیکاری و نبود اشتغال در واقعیت جامعه همه را سردرگم می‌کند.

🔻اشرفیان با تاکید لزوم نظارت بر آمارهای اشتغال‌زایی بیان داشت: از استاندار محترم بابت تأکید بر لزوم ورود فرمانداران به آمارهای اشتغال‌زایی ادارات تشکر می‌کنیم و این می‌طلبد که این نظارت‌ها مستمر و دقیق و مصداقی تر صورت پذیرد و با کسانی که آمار اشتغال های غیر واقعی می‌دهند برخورد شود. اگر این آمارهای اشتغالزایی چندهزاری که داده میشود درست بود الان باید هیچ جوان بیکاری در منطقه و استان نمی‌بود و بلکه نیروی کار از استان‌های دیگر وارد میکردیم. ولی امروز جوانان ما با چه رنج و سختی در استان‌های دیگر مشغول کارگری هستند و هزینه‌های چند برابری را تحمل میکنند.

🔻حجت الاسلام والمسلمین اشرفیان امام جمعه شهرستان نیمروز با اشاره به مشکلات محلی منطقه گفتند: با توجه به اینکه بارندگی‌های خوبی را در حوزه افغانستان داشتیم احتمال ورود سیلاب وجود دارد، میطلبد متولیان امر نسبت به لایروبی جدی و به موقع انهار و کانال‌های ورودی آب تدبیر جدی و به موقع داشته باشند.

از طرفی نیز با توجه به اینکه در شرایط بحران آب قرار داریم باید هم مردم و هم ادارات،همراهی و صرفه جویی بیشتری در مصرف آب داشته باشند و اگر مواردی ثابت شود که آب شرب را برای مواد غیر مجاز مصرف می کنند و یا آب شرب و تصفیه شده را هدر می‌دهند، لازمست با عاملان و بانیان این گونه موارد،قاطعانه و بطور جد، برخورد لازم و قانونی صورت پذیرد.

🔻ایشان ضمن گلایه از وضعیت آب در منطقه سیستان، خواستار پیگیری جدی‌تر حق آبه سیستان شدند و عنوان داشتند: الان بعضی روستاهای ما چند روز است که آب برای خوردن ندارند و لازمست مسئولان اداره آب تدبیر کنند و از الان فکری برای تابستان پیش رو داشته باشند.

قابل توجیه نیست کسانی به هر نحوی آب را هدر دهند که اگر این منکر از طرف اداره دولتی باشد باید برخورد جدی تر باشد،ضمن اینکه موقع آن فرا رسیده است همان سیاستی که توانست عربستان چموش را همانند آمریکا سر عقل و میز مذاکره بنشانند،باید بتواند طالبان را نیز برای تحویل و تسلیم حقابه قانونی پای میز مذاکره کشانده و بنشاند.

همچنین میطلبد که دولت انقلابی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کنار مطالبه جدی حقابه قانونی ما در راستای تأمین ،برقراری و حفظ حسن همجواری برنامه ریزی ها و تدابیر عملیاتی لازم را به بهترین نحو ممکن ساخته و پرداخته نمایند و به همین سبب این دو بازوی قدرتمند نظام در امتحان سختی از سوی مردم به سر می‌برند و امیدواریم که به زودی زود،جملگی آنها از این امتحان سخت سربلند بیرون آیند.

نویسنده
ofoghesi_stan
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *